الطالبه سعدية فى مدرسة ميمو للرومانسية..الحلقة التانية





سعدية : اه اه هاتعلم يعنى لسه هارجع المدرسة تانى واصحى بدرى ماتشوف حاجة اسهل شوية

ميمو : الموضوع مش كده خالص انا اللى هاعلمك وهابدا ونعيش الرومانسية مع بعض
سعدية : تعلمينى ازاى هو انت خوجا دا انت بس دراستك فيها انجليزى قسم بس بس بلاى لسيشن
ميمو : اسمها بزنس ادمنستراشن احفظيها بقى
ومن النهاردة عايزين يكون كل مكان فى بيتنا وكل لحظة بينا تكون برومانسية لان ضغوط الحياة كتير ومسؤلياتنا اكتر ودا اسلوب للتخفيف عنا من كل الضغوط وجعل الحياة اسهل واجمل

سعدية : ياريت هو انا اكره انك تكون زى الخاتم فى صباعى
ميمو : من فضلك عايزين ننسى ثقافة الست والدتك
واعرفى فى الرومانسية الرجل مش ضعيف ولاخاتم فى صباعك
الرومانسية احساس جميل متبادل بين اتنين كل واحد فيهم سعيد انه مرغوب فية من الطرف التانى ومتمسك بيه وبالتالى هذا الاحساس يجعل كلا منهما هادىء وسعيد ومتقبل الطرف التانى بكل ما فيه

وانتهى الحوار ووصلوا لعش الزوجية وسعدية كل اللى شاغل بالها ازاى هاتتعلم الرومانسية
ميمو : مبروك ياعروسة نورتى بيتك
سعدية : شكرا ياميمو
ميمو : الوردة دى منى ليكى هدية بتقولك انى بحبك يا سعدية
سعدية : كل دا عشانى وكل الحب دا لى والكلام الحلو اللى من الصبح بتقوله
ميمو : طبعا دا حقك عليا اللى وصانى بيه ربنا
سعدية: الحمد لله طمنتنى دا انت هديه
ميمو : اول حاجة لازم تعرفى ان اى لحظة طاعة او اهتما م بينا لها اجر وثواب من ربنا وبالنسبة للمراة يسمى حسن تبعل وهذا فى منزله الجهاد للرجال

: تانى حاجة ياسعدية واسمعيها كويس ان اى احساس بداخلك من ناحية الواد فجلة بتاع الخضار انسيه انا عارف انكم كنتم مخطوبين
سعديه : وانت كمان لازم تقطع علاقتك ب---
ميمو : حصل ياسعدية من غير ماتقولى ودى كانت مجرد زمالة ايام الجامعة
سعدية : الحمد الله وايه كل الورد دا والشمع الجميل
ميمو: انا عارف انك بتحبيه عشان كده جبته
سعدية : اه---فهمت دى رومانسية
ميمو : الحمد لله
وهمست سعدية لنفسها : وانا اللى كنت دايما بقول يقطع بتوع الجامعة على حركاتهم وكان ماله الواد فجله
ميمو : بتفكرى فى ايه ياسعديه ؟
سعدية : بفكر فى كلامك والورد والشمع
ميمو : انتى طبعا بتحبينى ياسعدية واللى بيحب حد بيكون عايز يسعده ويوفر له كل وسائل الراحة والسعادة فى بيته حاولى تهتمى بى وبالبيت ولاتنسى الرومانسية
واوعدك انى هابدا دايما بالرومانسية
سعديه : طبعا هاتغير اسمى لسوسو او عوعو
ميمو : احنا مش هانتعامل باسماءنا او اشكالنا وانما بدينا واخلاقنا وتربيتنا وعموما اسمك كله هنا وسعادة ياسعدية

ومرت الايام وميمو مستمرفى مشاركة سعدية احداث الحياه وممارسة كل الاحاسيس والمشاعر الجميلة ...........
ميمو: انا عملت لك ميل على الياهو وسجلت لك على الفايس بوك شاركينى انا واصحابى
سعدية : تعالى علمنى
وبمنتهى الحب والهدوء بدا ميمو يعلمها وشوفوا المفاجاة التى لم تكن ببال احد

تابعوا الحلقة الجايه
أمل حسن

0 التعليقات:

إرسال تعليق

يتم التشغيل بواسطة Blogger.

المساهمون

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *

بحث هذه المدونة الإلكترونية

فنونالمزيد

فنونالمزيد

فنونالمزيد

إذا أعجبك محتوى المدونة نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ...

عن الموقع

موقع أمني للمعلوميات مختص في مجال التكنلوجيا و التقنيات و كل ما يخص الهواتف الذكية و الحواسيب ، و هدفنا هو تصحيح االأفكار و الدروس الخاطئة في المحتوى العربي عن طريق دروس و حلقات في قناتنا على اليوتيوب ، كما يسهر على إشراف و سير الموقع الشاب الجزائري ذو 24 ربيع ' مولاي أمين ' الذي يحييكم و يشجعكم على الزيارة الدائمة و الإشتراك في موقعنا للتوصل بكل جديد منا .
مساحة إعلانية

فنونالمزيد

�� ������

����� �����

مساحة إعلانية